A projekt bemutatása
Küldetésünk
A partnerekről
MSZOSZ
OKISZ
ÁFEOSZ
IPOSZ
KISOSZ
A partnerek további szolgáltatásai
MSZOSZ
OKISZ
ÁFEOSZ
IPOSZ
KISOSZ






Dél-Alföldi JOGPONT
Ügyfélfogadás
Elérhetőségek
Eseménynaptár
Sajtóközlemények
Aktualitások
Dél-Dunántúli JOGPONT
Ügyfélfogadás
Elérhetőségek
Eseménynaptár
Sajtóközlemények
Aktualitások
Észak-Alföldi JOGPONT
Ügyfélfogadás
Elérhetőségek
Eseménynaptár
Sajtóközlemények
Aktualitások
Észak-Magyarországi JOGPONT
Ügyfélfogadás
Elérhetőségek
Eseménynaptár
Sajtóközlemények
Aktualitások
Közép-Dunántúli JOGPONT
Ügyfélfogadás
Elérhetőségek
Eseménynaptár
Sajtóközlemények
Aktualitások
Közép-Magyarországi JOGPONT
Ügyfélfogadás
Elérhetőségek
Eseménynaptár
Sajtóközlemények
Aktualitások
Nyugat-Dunántúli JOGPONT
Ügyfélfogadás
Elérhetőségek
Eseménynaptár
Sajtóközlemények
Aktualitások






Kiadványok
Publikációk
Előadások






Aktualitások
Eseménynaptár
Sajtóközlemények
Sajtóanyagok
Letöltések
Galéria
Videók










teszt

Honnan értesült a JOGPONT szolgáltatásról?

TV
Rádió
Újság
Internet
Jogpont honlap
Szórólap
Plakát
Ismerőstől
Egyéb
Munkaügyi kirendeltségtől
Jogi Segítségnyújtó Szolgálattól („nép ügyvédje”)
Egyenlő Bánásmód Hatóságtól













PÁLYAINFORMÁCIÓS
TANÁCSADÓK
HÁLÓZATA


Médiatámogatóink:












Sajtóközlemények
Régió: Nyugat-Dunántúl


2009-ben küldetésének eleget tett a Nyugat-dunántúli Jogpont Hálózat
Régió: Nyugat-Dunántúl, Dátum: 2010-01-28

2009. évi statisztika

A Hálózat munkatársai 2009-ben több mint 3000 ügyfél részére biztosítottak díjmentes jogi- és információs tanácsadást. Véleményünk szerint, sikerült az emberek jogi ismerteit, jogtudatosságát előmozdítani, hiszen már megjelentek azok az ügyfelek a rendszerben, akik prevenciós szándékkal keresik fel az irodákat. 


Ennek köszönhetően a Jogpontok sikeresen teljesíthetik egyik fontos küldetésüket: még időben segíthetik a legmegfelelőbb alternatív vitarendezési eljárás kiválasztását.

2009 éves statisztika

A leggyakrabban a munkavállalók kérték segítségünket, de jelentős számban kerestek meg bennünket nyugdíjasok, álláskeresők és vállalkozók. Ügyfeleink jelentős része, 63%-a munkajogi jogterületen kért jogi segítséget. Ezt követte azonos százalékarányban (14%) a társadalombiztosítási jog és társasági és cégjog területén jogsegélyt kérők köre.
A számok egyértelműen tükrözik, hogy a gazdasági válság következtében a munkavállalók tömegesen vesztették el munkahelyüket, vagy munkáltatójuk csak megváltozott feltételek mellett volt hajlandó továbbfoglalkoztatni őket. Ennek következtében a munkajogi jogterület legnagyobb hányadát a munkaviszony megszüntetése témakörébe tartozó kérdések tették ki: ügyfeleink legnagyobb száma általános tájékoztatást kért a munkaviszony megszűnésekor követendő eljárásról, a felmondási és felmentési idő hosszáról és kitöltéséről, a végkielégítés mértékéről, a rendes vagy rendkívüli felmondásuk esetén betartandó szabályokról.
Visszatérő probléma volt az év második felében, hogy a munkavállalók azért fordultak hozzánk, mert a munkáltatójuk rendes vagy rendkívüli felmondása nem felelt meg a törvényben előírt követelményeknek. Az ügyfelek másik fele pedig aggályosnak tartotta a munkáltatója által kieszközölt munkaszerződés módosítást, és ennek aláírása előtt inkább Jogpontjainkhoz fordult. További pozitívum, hogy az ügyfelek közel ¼-e a munkaviszony létesítésével kapcsolatban kért segítséget, így megkérdezték, hogy a megkötendő munkaszerződésnek milyen kötelező tartalmi elemeket kell tartalmaznia, illetve előfordultak a munkaviszony létrejöttéhez szükséges felvételi eljárások (pályázat, orvosi alkalmasság), melynek szabályairól is kioktattuk az ügyfeleket.

A válság munkajogi területre kiható negatívumai párhuzamba vonhatóak a vállalkozások végelszámolás vagy felszámolás keretében történő megszüntetésének nagy számával, illetve az egyéni vállalkozások megszüntetésében történő tanácsadással is.

Társadalombiztosítási jogi jogterületen a legtöbb ügyfél az öregségi és rokkantsági nyugdíj jogalapjáról, az arra való jogosultságokról, a változó nyugdíjszabályokról érdeklődött. Második legnagyobb számba sorolhatjuk a táppénz, GYES és GYED, TEGYÁS körébe tartozó kérdéseket.

Az igénybe vett szolgáltatások legnagyobb része az ügyfelek jogokról és kötelezettségekről való tájékoztatásában merült ki, illetve jelentős számú volt az okiratelemzésben és okiratszerkesztésben való segítségnyújtás is.

A Hálózat munkatársai hisznek abban, hogy a Jogpont irodák hozzájárulnak a magyar állampolgárok jogtudatos magatartásának elősegítsére.

A jövőben is forduljon hozzánk bizalommal!

 Üdvözlettel:

Dr. Tunkel Veronika
projekt asszisztens

Simon Annamária
projektmenedzser




A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.

Impresszum - Az oldal 2009-ben készült. Minden jog fenntartva. CopyRight © - www.mszosz.hu