A projekt bemutatása
Küldetésünk
A partnerekről
MSZOSZ
OKISZ
ÁFEOSZ
IPOSZ
KISOSZ
A partnerek további szolgáltatásai
MSZOSZ
OKISZ
ÁFEOSZ
IPOSZ
KISOSZ






Dél-Alföldi JOGPONT
Ügyfélfogadás
Elérhetőségek
Eseménynaptár
Sajtóközlemények
Aktualitások
Dél-Dunántúli JOGPONT
Ügyfélfogadás
Elérhetőségek
Eseménynaptár
Sajtóközlemények
Aktualitások
Észak-Alföldi JOGPONT
Ügyfélfogadás
Elérhetőségek
Eseménynaptár
Sajtóközlemények
Aktualitások
Észak-Magyarországi JOGPONT
Ügyfélfogadás
Elérhetőségek
Eseménynaptár
Sajtóközlemények
Aktualitások
Közép-Dunántúli JOGPONT
Ügyfélfogadás
Elérhetőségek
Eseménynaptár
Sajtóközlemények
Aktualitások
Közép-Magyarországi JOGPONT
Ügyfélfogadás
Elérhetőségek
Eseménynaptár
Sajtóközlemények
Aktualitások
Nyugat-Dunántúli JOGPONT
Ügyfélfogadás
Elérhetőségek
Eseménynaptár
Sajtóközlemények
Aktualitások






Kiadványok
Publikációk
Előadások






Aktualitások
Eseménynaptár
Sajtóközlemények
Sajtóanyagok
Letöltések
Galéria
Videók










teszt

Honnan értesült a JOGPONT szolgáltatásról?

TV
Rádió
Újság
Internet
Jogpont honlap
Szórólap
Plakát
Ismerőstől
Egyéb
Munkaügyi kirendeltségtől
Jogi Segítségnyújtó Szolgálattól („nép ügyvédje”)
Egyenlő Bánásmód Hatóságtól













PÁLYAINFORMÁCIÓS
TANÁCSADÓK
HÁLÓZATA


Médiatámogatóink:












Sajtóközlemények
Régió: Közép-Magyarország


7 900 esetben adtunk jogi segítséget két év alatt a régióban
Régió: Közép-Magyarország, Dátum: 2011-01-12

Két év alatt kereken 7 900 esetben keresték fel az Európai Uniós forrásból, az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében létrehozott Közép-magyarországi Jogpont Hálózat ügyfélfogadásait, ahol munkajog, cégjog és társadalombiztosítási kérdésekben kaphatott jogi tanácsot bárki ingyenesen.

13 jogász 13 településen, 24 helyszínen (11 Budapesten), 5465 ügyfélfogadási óra leforgása alatt összesen 7 900 esetben adott jogi tanácsot az elmúlt két évben. Ezek lennének az eredmények a főbb számokat tekintve. Ám a számok mögött sokkal több tartalom húzódik meg. A Jogpont Hálózatot létrehozó Magyar Szakszervezetek Országos Szövetsége (MSZOSZ) és a négy munkáltatói érdekvédelmi szervezet (ÁFEOSZ, IPOSZ, KISOSZ, OKISZ) közösen abban voltak érdekeltek, hogy egy komplex, munkavállalót és munkáltatót, vállalkozásokat egyaránt segítő országos jogi tanácsadó hálózatot hozzanak létre, amit bárki ingyenesen igénybe vehet. És ezt sikerült is megvalósítani az uniós pályázati forrás nyújtotta lehetőséggel.

A projekt alig két éves működése alatt országosan 45 737 esetben vették igénybe a szolgáltatást – ebből a régióban 7 900 esetben - , ahol a jogi tanácsadáson túl az egyes okiratok értelmezésében és egyes, egyszerűbb okiratok szerkesztésében is segítségére voltak az ügyfeleknek a jogászok.

Az esetek túlnyomó többségében munkajogi kérdésekkel keresték fel a jogászokat, míg cégjogi és TB kérdésekkel csaknem egyenlő arányban 15-15% körül keresték fel a szolgáltatást. Az ügyek csaknem 50%-ban egyértelműen megállapítható a jogsérelem az ügyféllel szemben, míg további 32%-ban valószínűsíthető ugyan ez. A munkajogi jogsértések több mint 40%-ánál nem egyszeri jogsértéssel, hanem egy szisztematikus, ismétlődő jogsértés egyik elemével kapcsolatban történt a tanácsadás.

Az eseteknek csak negyede az, ahol az ügyfél úgy dönt, hogy jogvitát, pert kezdeményez az ellenérdekű féllel szemben, mivel túlnyomórészt akkor, amikor a tanácsadást felkeresi, még korainak érzi ezt a lépést. Először csak az ellenérdekű féllel kívánja közölni igényét a tanácsadáson megbeszéltek szerint.

Összességében tehát a Jogpont Hálózat betölti azt a küldetést, amiért létrehozták, hogy az állampolgárok jogtudatosabbá váljanak, illetve, hogy jogilag tisztább helyzeteket teremtsen a munka világában.

A Jogpont Hálózat létrehozói ugyan kötelesek a szolgáltatást a jövőben is fenntartani, viszont a továbbiakban már csak az érdekvédelmi szervezetek tagjainak nyújthatják ingyenesen a szolgáltatást (MSZOSZ, ÁFEOSZ, IPOSZ, KISOSZ, OKISZ), másoknak már önköltségi áron. Az új rendszer kidolgozása, elindítása jelenleg épp folyamatban van, ami nem könnyű feladat, hiszen a szolgáltatás egyik lényeges eleme volt, hogy azt eddig bárki teljesen ingyenesen igénybe vehette, így gyorsan, különösebb utána járás nélkül kaphatott szakszerű jogi tanácsot. Sokaknak, köztük az ügyfélfogadást tartó jogászoknak is az a véleményük, hogy önköltségi alapon nem tartható fenn hosszú távon ez a szolgáltatás, mert nem fogják azt így igénybe venni. A Jogpont Hálózatnak épp az volt a jelentősége, hogy olyanok is megfelelő jogi tanácsot kaphattak, akik egyébként ezt nem engedhetnék meg maguknak saját pénztárcájukból.

Az érdekvédők bíznak abban, hogy a jogsegélyszolgálat fejlesztésére mihamarabb kiírásra kerül a következő pályázati lehetőség, és nem csak hogy további két évig tudják azt változatlanul ingyenesen mindenki számára működtetni, de olyan fejlesztésekre is lehetőségük nyílhat, mint a telefonos vagy elektronikus úton való jogi tanácsadás, vagy a jogági területek további bővítése.

A szolgáltatás folytatásáról a Jogpont Hálózat honlapján, a www.jogpont.hu honlapon vagy a 06-1-321-6673 telefonszámon lehet folyamatosan tájékozódni.




A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.

Impresszum - Az oldal 2009-ben készült. Minden jog fenntartva. CopyRight © - www.mszosz.hu